I vinters ville jeg booke 1 dobbelt værelse på Bredehus hotel 3 måneder frem i tiden til ca. 900 kr. Jeg går ind i deres bookingsystem, indtaster dato, værelse, e-mail osv. og trykker videre til bookning. Det lykkes ikke, men istedet bliver jeg, af to gange, smidt tilbage i systemet og, med rødt skrift, bedt om at rette min e-mail adresse. Det gør jeg, og til sidst lykkes det mig at booke værelset. Da jeg har travlt den eftermiddag, beslutter jeg mig for at tjekke op på e-mail beskæftigelsen, en af de følgende dage, da der jo er lang tid til mit ophold.
Jeg er altså i god tro, lige ind til næste formiddag, hvor jeg modtager en opringning fra hotellet, hvor de spørger hvorfor jeg ikke mødte op til de 2 dobbelt værelser jeg havde bestilt til aftenen før. De beder mig betalte ca. 1800 kr!!!!
Hotellet vil på ingen måde høre tale om at det kunne være deres system der var noget galt med, men da jeg fastholder at jeg kun har modtaget en E-mail fra dem, går de, efter lang tids diskussion, med til at tjekke logfilen.
Jeg får logfilen tilsendt og ud fra den kan jeg se at der, rigtig nok, er foretaget 2 bookninger, den ene bookning har jeg blot ikke fået nogen besked om. Der står nemlig, at "E-mail adressen var forkert, men bookning er foretaget". Det kunne jeg hverken se, via bookningen, eller efterfølgende E-mails. Her er der altså en eklatant brist i deres booking system, som gør at der bliver foretaget bookning uden at kunden bliver gjort opmærksom på det, hvis man som jeg, havde lavet en slåfejl. Jeg er samtidig overbevist om at systemet har den anden fejl, at når man sendes tilbage for at rette e-mail, så nulstillet datofeltet til dags dato, hvorfor datoen også var fejl booket.
Før hotellet får rettet på disse fejl i bookningssystemet og erkendt at det ikke er i orden, at gæster der kommer til at lave en slåfejl i deres email, uforvarende booker, kan jeg altså, på ingen måde, anbefale hotellet.
Hotellet fastholdt sit krav på at jeg skulle betale, men efter mange mails, hvor jeg redegjorde for sagen, sænkede de deres krav, så jeg kun skulle betale ca. halvdelen af deres første krav. Det har jeg nu, under protekst betalt.
Hvis der er andre, der er kommet ud for det samme, hører jeg gerne fra jer.